Velkommen til Würth Norge Kundesenter: 464 01 600  
Hovedkontoret på Hagan

Om Würth Norge AS

Med 350 selgere på veien, og snart 60 butikker, kundesenter og en rekke produkteksperter er vi klare for å hjelpe deg med kompetansen og produktene du trenger!

Würth Norge (WN) er til for kundens verdiskapning. Fagfolk i alle kategorier innen auto, bygg og anlegg, mekanisk/tekniske fag skal til enhver tid ha vår fulle støtte og oppmerksomhet. Vi leverer et stort utvalg festemateriell, verktøy, kjemi, verneutstyr og verkstedutstyr. Vårt produktsortiment kjennetegnes av bruksverdi, sikkerhet, effektivitet og kvalitet. Egenskaper som alltid evalueres grundig før produkter lanseres.

Würth Norge er også en av markedets fremste kompetanseleverandører. Gjennom et høyt kunnskapsnivå sikres våre kunders fremtidige verdiskapning og lønnsomhet.

Vi hjelper deg

Våre 3 divisjoner, Auto, Metall og Bygg, er fordelt på salgsregioner og nærmere 60 butikker over hele landet. Kundegruppene er bil- og karosseriverksteder, håndverkere innen tre- og metallbearbeidelse, entreprenører, samt industri av alle størrelser. Vi er stolte av at 98 % av alle bestilte varer er på vei til kunden innen 24 timer etter at bestillingen er mottatt. Tilgjengelighet og leveransedyktighet er to av de viktigste krav vi setter til oss selv. WN satser på nærhet til kunden og har 350 salgskonsulenter som besøker ca. 2000 kunder hver dag.

Würth, langt mer enn bare produkter!

Målet vårt er å effektivisere din hverdag. Du kjenner kanskje til slagordet vårt "Würth ordner opp"! Vi leverer produkter av høy kvalitet, men har også en rekke tjenester som forenkler din hverdag slik at du får gjort jobben du skal.

Som kunde av Würth får du ikke bare tilgang til over 130.000 artikler, men også tilgang til et helhetskonsept bestående av kompetanse, support, logistikkløsninger og høy kvalitet både på produkt og tjenester. Alle våre kunder blir fulgt opp av egen kontaktperson. Vi har jobbet nært opp mot våre kunder i mer enn 45 år og kjenner hvilke krav du blir stilt overfor både fra dine kunder og myndigheter, hvordan arbeidsmiljøet ditt er og hvor viktig det er med høy kvalitet både på maskiner og verktøy. Målet vårt er å gjøre det enklere for deg å gjøre en god jobb for dine kunder.

Hovedkontoret

Hovedkontoret er lokalisert i et moderne kontor- og lagerbygg på Holum skog, like nord for Oslo. Med nytt påbygg, derav 12 000 m² lager betjenes kundene med et av Norges mest avanserte logistikksystemer.

WN innviet i 2003 et eget galleri tilknyttet hovedkontoret - Galleri Würth.

Her tilbyr vi flere utstillinger hvert år. Tidligere har vi vist alt fra elevarbeider til store navn som Picasso og Günter Grass. I november 2012 ble galleriet utvidet og er nå på ca. 750 kvadratmeter. Galleriet består av utstillingsrom, kafé og møterom med plass til ca. 200 mennesker.

Våre grunnverdier

Mot

Vi skal ha tæl nok til å tørre å stake opp kursen for hele bransjen.

Tørre å gå nye veier – vise endringsvilje.

Det er den suverene ener som kan gjøre dette.

Ansvarlighet

Vi er en stor aktør, og vi har tenkt å bli enda større og mer synlige enn før.

Vi tar samfunnsansvar, regionalt og lokalt.

Vi er etterrettelige, ordentlige og omsorgsfulle i alt vi gjør.

Det betyr ikke at vi behøver å være kjedelige.Vi sier ofte TAKK! For å uttrykke vår anerkjennelse til andre.

Lidenskap

For salg. For faget. For jobben. For Würth.

Denne verdien skal prege oss i alt vi gjør – og være førende for hva slags folk vi knytter til oss.

Den skal også være synlig i all vår kommunikasjon. Vi er stolte av jobben vår.

Entusiasme

Vi skal være positive i alt vi gjør, stå for engasjement og delaktighet overfor kunder, forretningsforbindelser og arbeidskolleger.

Ledelsen i Würth Norge AS

Svein Oftedal Adm. direktør

Svein Oftedal
Adm. direktør

Kari Helene Hagen Markedssjef

Kari Helene Hagen
Markedssjef

Stein Inge Viset Logistikksjef

Stein Inge Viset
Logistikksjef

Lena Herrmann Nygaard Økonomisjef

Lena Herrmann Nygaard
Økonomisjef

Thor W. Melcher HR-sjef

Thor W. Melcher
HR-sjef

Reidar Slåen

Reidar Slåen
Direktør for forretnings- og markedsutvikling

Roy Vegard Nilssen Digitalansvarlig

Roy Vegard Nilssen
Digitalansvarlig

Gøran Mago Ramstad salgsdirektør

Gøran Mago Ramstad
Salgsdirektør

Würth Norges historie

Tidligere adm. dir. Ole J. Molland ser stolt tilbake på Würth Norges 35 fantastiske år i Norge. 70.000 kroner i omsetning i 1973. Stø kurs mot milliarden i 2008.

”Tiden vi startet på i 1973 var riktig. Bilbransjen, vårt satsningsområde i starten, trengte ganske enkelt skruer, muttere og andre festemidler. Markedet var modent, vi hadde ”brød og smør”, og en salgskatalog konkurrentene bare kunne drømme om. Det er mange bedrifter som er startet med langt dårligere odds ”, forteller Ole J. Molland.

”Jeg hadde langt hår da jeg kom til jobbintervjuet”, minnes Divisjonssjef Auto, Terje Kristoffersen, ansatt som Mollands tredje selger. ”Du er ansatt på en betingelse, at du klipper håret!”, sa Molland til meg. Han ga meg til og med penger til hårklippen. Jeg ofret håret, og har jobbet i Würth siden.”

Selv hadde Molland respondert på en liten annonse i Aftenposten hvor det tyske morselskapet søkte representasjon i Norge. Jobberfaring med Tyskland og tyskkunnskaper gjorde utslaget.

”Vi var unge, sultne på å lykkes og klare for å rulle opp skjorteermene. Det var oppskriften da vi startet”, husker Molland. ”Vi var jo heldige også. Det var på mange måter enklere å etablere noe nytt på den tiden. Konkurransen var ikke så knallhard som den er i dag. Salg var da, som nå, både en kunst og et håndverk, men systemene og organiseringen var langt mindre komplisert.” ”Vi lærte en masse i denne første pionertiden”, forteller Molland. ”Kanskje mest om hva det vil si å ta ansvar gjennom nye utfordringer, finne løsninger. Vi måtte være kreative, vi hadde ikke noe valg. Salgsmøtene foregikk sittende på pappkasser i lageret vi leide. Verden var uformell, beslutningsveien rask, i den forstand at det handlet om å peke på kartet, finne kunden, sette seg i bilen og selge. Og selge gjorde vi. I 1974, omsatte vi for ca. 940.000,- kroner og siden har kurven pekt rakt til værs år for år.

”Jeg husker en hendelse på Alnabru”, forteller Terje Kristoffersen. ”Vi hadde fått mye varer til lager og gulvet i den stakkars brakka vår greide ikke vekten og varene raste gjennom gulvet. Et tydeligere tegn på vekst skal man vel lete lenge etter. Det tok ikke lange tiden før vi flyttet til Kjeller.” ”Vi ble raskt mer profesjonelle. Vekst krever det”, påpeker Molland. ”Flere ansatte, klarere struktur i forhold til roller som skulle fylles, varelager som måtte kompletteres og ikke minst, ansettelse av mange nye selgere.”

”80-tallet var tiåret hvor veksten tok virkelig av. Som ellers i samfunnet var aktiviteten ekstremt høy både i innenfor bilbransje og industri/håndverk, begge våre satsingsområder. Da vi flyttet til vårt første egne nybygg i Nittedal utenfor Oslo, var vi veldig stolte over hva vi hadde fått til på drøye 10 år. ”Ord som logistikk og servicegrad var ennå ikke hverdagslige termer, men vi lærte at reell vekst, var å ha fokus på bunnlinjen fremfor omsetning. Teknologiutviklingen og en gryende datastyrt hverdag gjorde at vi sto overfor store omleggingsprosesser. Å ha et konsern som Würth i ryggen og en visjonær av format gjennom Reinhold Würth var til stor hjelp i disse fasene av helt nødvendig omstilling.

”Med med mange ansatte kommer det menneskelige aspektet sterkere til utrykk ettersom en bedrift vokser. Trivsel og trygghet er avgjørende for å kunne nyttiggjøre seg ressursene våre ansatte har. Rask vekst er en utfordring for alle bedrifter, vi var intet unntak.” ”Det har vi i Würth vært veldig opptatt av; å gjøre hverandre gode. Legge til rette for at de forskjellige funksjonene i bedriften er så samskjørte at vi også internt ”leverer varene” til rett tid, og med en felles forståelse for hvordan vi skal løse oppgavene”, understreker Molland. ”80-årene var for oss en gyllen anledning til å etablere oss som en av de tunge aktørene i markedet, et resultat av at vi hadde vektlagt strategiutvikling. Vi så nøye på hvordan vi skulle åpne opp for nye sider ved vår virksomhet, hvordan bli mer attraktive som leverandør, spesielt som totalleverandør av både varer og tjenester.”

”Ved å møte disse utfordringene veldig bevisst ved inngangen til 90-tallet. Alt ved vår virksomhet måtte skje i et raskere tempo. Hver og en fikk større ansvar. Vi måtte levere raskere, riktigere. Økonomistyring fikk en helt annen mening i vår hverdag. Kostnadsorientering ble like viktig å håndtere profesjonelt som ordreinngang”, erindrer Molland. ”Det hele samlet seg da vi flyttet til våre nåværende lokaliteter på Holum Skog. Vi fikk en tilpasset infrastruktur, nødvendig handlingsrom, det som i dag gjør oss til en av landets mest effektive bedrifter.”

”Det er selvfølgelig veldig gledelig at en bedrift som startet i en falleferdig brakke på Alnabru i 1973 nå nærmer seg en milliard kroner i omsetning, med bunnsolid økonomi og en egenkapital de fleste kan drømme om. Men ser man bort fra det økonomiske perspektivet, så er faktisk det som varmer mest, hva mennesker kan få til, sammen” understreker Molland. ”Würth Norge er en trygg og attraktiv arbeidsplass for hundrevis av mennesker, og tar du med familiene deres så er det flere tusen mennesker som har hatt sitt profesjonelle liv og økonomiske fundament forankret i denne bedriften.” ”Å vite at Würth nå er representert med egne butikker i over 30 norske byer; at vi bygger nok en etasje på administrasjonsbygget; bygger ut lageret, verkstedet, kompetanse- og opplæringssenteret – det at vi igjen må utvikle oss og gå nye kreative runder for å møte markedets utfordringer, viser med all tydelighet at vi i Würth har mestret kunsten å drive lønnsom butikk, en som nyter stor tillit over hele landet.